kesäloma

Nyt se on vihdoinkin saapunut. Kauan odotettu kesäloma. Olen saanut käteeni todistuksen, joka ei ollut yllättävä, joka ei ollut erityisen hyvä eikä erityisen huonokaan. Nyt minulla on vain rajattomasti aikaa ja ensimmäiseksi aion käyttää sen nukkumiseen. Herääminen aikaisin aamulla (ja tällä tarkoitan herätyksiä ennen seitsemää) saa riittää. Kesälomalla nukun pitkään. On ollut pakko myöntää itselleni, että olen väsynyt. En ole ehkä väsynyt kouluhommista, niistä stressaaminen on turhaa sillä kaikki menee kuitenkin hyvin. Mutta olen ollut väsynyt.

Toiseksi, olen kyllästynyt näkemään kaikkia samoja ihmisiä joka päivä, ihmisiä, jotka saavat minut huonolle tuulelle tai muuten vain surulliseksi. Yksi suosikkijutuistani kesällä on se, että voin viettää aikaa niiden ihmisten kanssa, joiden kanssa haluan aikaa viettää. Ja älkää käsittäkö väärin, minä en vihaa kaikkia ihmisiä, eivätkä he ole oikeastaan tehneet minulle mitään pahaa. Mutta aina on sellaisia ihmisiä, jotka tekevät olosi jollain tavoin epämukavaksi. Eikö olekkin? Sellaisia, joiden kanssa sinun täytyy viettää aikaa, vaikka et haluaisi, sellaisia, jotka saavat sinut tuntemaan itsesi pieneksi ja inhottavaksi olennoksi. Kesällä unohdan nämä kaikki ihmiset ja hymyilen, koska saan keskittyä niihin ihmisiin, joiden kanssa vietetystä ajasta nautin ja saan olla oma itseni.

Kolmanneksi, kesälomalla aion lukea paljon kirjoja. Paaaaljon. Kiitos. Se on sääntö, kesälomalla on pakko lukea kirjoja ja on pakko. Koska eihän minulla muutakaan tekemistä ole, kesällä on vain aikaa. Luen kirjoja, käyn lenkillä ja teen gourmet-ruokaa lounaaksi, ehkä salaattia, johon heitän kanaa tai sitten tuorepastaa, joka kiehuu yhden tai kaksi minuuttia ja mikrossa lämmitettyjä nakkeja. Tai sitten teen jotain hyvää ja terveellistä. Oikeastaan se on ihan sama. Toivon vain, että nautin lomasta.

Neljänneksi, haluan tehdä jotain kiinnostavaa, edes vähäsen, vaikka oikestaan ei ole väliä. Mutta nythän olen lähdössä kielimatkalle, joten se on kiinnostavaa. Ja vähän seikkailullista, spontaania ja rohkeaa - rohkein tekoni tähän astisessa lyhyessä elämässäni -. Haluan oppia puhumaan englantia ja käyttää sitä rohkeasti. Haluan tutustua uusin ihmisiin ja haluan ottaa valokuvia, paljon valokuvia huoneeni seinälle, etten vain unohda, sillä kaikkihan pelkäävät unohtamista.

Joten hyvää kesää kaikille, ja onnellista kesää! Pitäkää hauskaa ja tehkää niitä asioita, joita haluatte ja joita rakastatte. Sillä siitähän elämässä oikeastaan on kyse, niiden asioiden tekemisestä, joita rakastaa ja mielestäni kesäloma on parasta käyttää niihin asioihin. Viettäkää ihana loma ♥

"And at the end of the day your feet should be dirty, your hair messy and your eyes sparkling."

♥:lla Seela

Kommentit

Suositut tekstit