tää vuosi

I can't go back to yesterday, because I was a different person then.
- Lewis Caroll, Alice in the Wonderland

Tää lainaus on tullut mua vastaan monta kertaa ja se osuu tosi hyvin tän hetken fiiliksiin. Kuluneen lukuvuoden aikana mä olen oppinut uutta ja kasvanut ihmisenä. Tunteita ollaan kahlattu laidasta laitaan. Välillä on ollut yllättävän vaikeaakin, on tuntunut tyhjältä ja rikkinäiseltä ja yksinäiseltä. Koska niille ei ole ollut mitään ilmiselvää syytä, niiden tunteiden kanssa on ollut vaikeaa päästä eteenpäin.

Kirjoittaminen on ollut välillä ihan ylitsepääsemättömän hankalaa. Mä en ole jaksanut lukea enää niin paljoa koulujuttujen ja töiden ja kaiken muun takia. Mutta on ollut niitä ihaniakin hetkiä, kuitenkin monta kertaa enemmän kuin vaikeita. Vuosi on ollut kaikkein vaiherikkain ja suoraan sanottuna oudoin mun elämässä. Me matkustettiin monta päivää, että päästiin näkemään uusi maanosa. Mua on luultu yli kakskymppiseksi ja se tuntui ihan absurdilta, koska ihan lapsiahan tässä vielä ollaan. Mä tein töitä ja keräsin rahaa, mutta pidin myös hauskaa.

Pitää olla kiitollinen. Kun pääsee näkemään, miten hankalaa joidenkin ihmisten on ponnistaa ylös ja päästä kiinni elämään niistä olosuhteista, mihin on syntynyt tai mihin elämä on vienyt. Kun vaan kaikki meistä huomaisi, miten paljon hyvää meillä on ja miten paljon hyvää me voidaan tehdäkään.


Rakkaudella Seela

Kommentit

Suositut tekstit